Switch to English switch to english
Skontaktuj się +48 660 043 353 biuro@wiseweb.pl
lub skontaktuj się poprzez formularz na stronie

Wiseweb- od lat tworzymy oprogramowania dedykowane dla firm

Mr.Decor - Minimum Viable Product

Przedsiębiorcy, chcący założyć startup, często szukają zewnętrznego finansowania (przez co oddają udziały w firmie) lub biorą kredyt w celu stworzenia dedykowanego oprogramowania.

Fundusze Venture Capital lub inne dużo chętniej spoglądają na projekty/startupy, które są rozpoczęte, a nie tylko w fazie planów. Warto więc ustalić wpierw, czy produkt lub usługa, którą chcemy sprzedać, ma odpowiednią ilość klientów, aby biznes był rentowny.
Na temat tego, czym jest Minimum Viable Product czyli MVP, pisaliśmy już w poprzednich artykułach.
Kim jest klient oraz czym jest Mr. Decor?
Mr. Decor jest firmą, która zajmuje się sprzedażą mebli designerskich. W ofercie znajdują się wyłącznie produkty, które łączą w sobie styl i funkcjonalność.

MVP - jak podeszliśmy do stworzenia Minimum Viable Product
Sklep przede wszystkim ma za zadanie promować produkty oraz sprzedawać.
Analizę projektu rozpoczęliśmy od tego, co tak naprawdę jest kluczowe, aby sklep zaczął funkcjonować, a jego funkcjonalność była wystarczająca, aby rozpocząć działalność online.

Oto kolejność, jaką ustaliliśmy:

1. W pierwszej kolejności należy stworzyć bazę kategorii strony oraz zbudować bazę produktów klienta,
2 Sklep współpracuje z architektami, zatem potrzebujemy podstrony, gdzie klient będzie mógł zarządzać listą architektów oraz ich rekomendować swoim klientom,
3. Tworzymy intuicyjny sklep, oferujący produkty, dostosowany pod urządzenia mobilne.
4. Kolejnym krokiem jest stworzenie mechanizmu dodawania do koszyka,
5. Oferujemy 2 typy zamówień - zakup bez rejestracji (wybieramy produkty, wpisujemy adres do wysyłki, ew. dane firmy i zamawiamy), zakup poprzez utworzenie konta (klient dostaje informacje o promocjach, nowościach),
6. Zamiast tworzyć system zamówień, zintegrujemy dostępny na rynku, darmowy system CRM, który pozwoli pracownikom firmy w prosty sposób zarządzać zamówieniami,
7. Integrujemy system płatności,
Terminy
Termin utworzenia sklepu internetowego w modelu MVP powinien potrwać około 30 dni roboczych.
Baza produktów oraz kategorii sklepu
Przechowywanie informacji na temat produktów, stanu magazynowego, opisu produktów oraz zdjęć, uznaliśmy jako priorytet. W związku z tym należało dokładnie przemyśleć, co zrobić, aby jak najszybciej dostarczyć tą funkcjonalność.

Możliwości utworzenia bazy produktów oraz kategorii jest kilka:

1. Zaimplementować system płatności Stripe, który posiada możliwość produktów (ich cen, opisów, zdjęć) oraz kategorii.
O tym rozwiązaniu pisaliśmy również na blogu w wersji angielskiej: Stripe Integration in PHP – tutorial how to do e-commerce using Stripe.

2. Wykorzystać jeden z kilku systemów zarządzania treścią (Headless CMS), dostępnych na rynku:
- Prismic Headless CMS,
- Contentful CMS,

3. Skorzystać z własnego Headless CMS, który rozwijamy w Wiseweb.

Od lat tworzymy dedykowane oprogramowanie dla firm.
Jeżeli jesteś zainteresowany wyceną oprogramowania, napisz do nas:

+48 660 043 353
Każde z powyższych rozwiązań ma swoje wady oraz zalety. Wykorzystywanie zewnętrznych usług wiąże się z opłatami abonamentowymi, lecz gwarantuje wyższy poziom bezpieczeństwa danych oraz stabilności systemu.

W przypadku Mr. Decor, wykorzystanie Stripe-a nie byłoby najlepszym rozwiązaniem, gdyż ten system płatności nie jest jeszcze dostępny dla polskich przedsiębiorców.

Wybór padł na własne rozwiązanie - wykorzystując hosting dedykowany, instancję Docker-a oraz bazę danych MySQL, tworzyliśmy prosty system do budowania bazy produktów w mniej niż 24h. Stworzyliśmy również interfejs, który zwraca nam listę wszystkich produktów oznaczonych jako promowane (wyświetlamy je na stronie głównej) oraz listę produktów dla danych kategorii.



Już po tygodniu od rozpoczęcia współpracy, nasz klient otrzymał w pełni funkcjonalny system zarządzania treścią, gdzie może budować bazę produktów dla swojego sklepu internetowego.

Dalsze kroki budowania tego projektu będziemy przedstawiać na bieżąco na naszym blogu oraz facebooku.

Tworzenie aplikacji internetowych dla biznesu to ciężka praca i wymaga doświadczenia. Skontaktuj się z nami, a my zaproponujemy Ci najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy.

Minimum Viable jest cześcią tworzenia dedykowanego oprogramowania. Aby dowiedzieć się więcej na temat całego procesu, polecamy Ci również nasz artykuł na temat tworzenia oprogramowania - oprogramowanie na zamówienie.
Co możemy zaoferować
Dziękujemy, że nas odwiedźiłeś/aś.
W razie jakichkolwiek pytań skontaktuj się z nami