Switch to English switch to english
Skontaktuj się +48 660 043 353 biuro@wiseweb.pl
lub skontaktuj się poprzez formularz na stronie

Jak zbudować sklep internetowy, który budzi zainteresowanie i generuje sprzedaż – 8 kroków na podstawie wielu lat współpracy z właścicielami sklepów online

W Wiseweb.pl nie lubimy ogólników. Wszystkie przykłady, które pokazujemy, poparte są rozwiązaniami, które wprowadziliśmy w życie oraz które praktykujemy w codziennej pracy.

Gdyby zbudować listę pytań od naszych klientów, którzy sprzedają produkty lub usługi w Internecie za pośrednictwem Allegro, OLX, czy posiadają własny sklep internetowy, można by zbudować bazę pytań i odpowiedzi, które z pewnością pomogą nie tylko początkującym w biznesie, ale także tym, którzy zdają sobie sprawę że należy w ich firmie poprawić kilka rzeczy.
W dzisiejszym artykule, chcielibyśmy przedstawić Wam kilka punktów, na które należy zwrócić uwagę oraz które należy poprawić u siebie w sklepie.
Czy prowadzisz swój sklep internetowy?
W 2019 roku, Allegro to zdecydowanie za mało.

Zastanów się, czy posiadasz tak naprawdę sklep internetowy. Czy masz profesjonalnie wyglądającą domenę, tożsamą z nazwą Twojej firmy. Czy posiadasz poprawnie skonfigurowane skrzynki e-mail. Czy Twój wizerunek w sieci jest spójny.


W końcu, czy Twój sklep internetowy jest zbudowany na wysokim poziomie oraz nie odbiega od konkurencji.
Czy Twój sklep internetowy wygląda na nowoczesny i ma aktualną ofertę?
Czy dbasz o ofertę w swoim sklepie internetowym. Pamiętaj, że klient zanim wybierze Ciebie, przejrzy również ofertę konkurencji. W dzisiejszych czasach (w wielu branżach) klient jest w stanie zapłacić więcej w zamian za lepiej wyglądające narzędzie (sklep), które wzbudza większe zaufanie.

Poniżej przedstawiamy sklep naszego klienta, nad którym współpracujemy od kilku lat. Czy kupiłbyś w takim sklepie? My zdecydowanie tak – ładna tematyczna grafika, dbałość o szczegóły oraz ładne infografiki, świadczące o tym, iż właściciel sklepu wie co robi i korzysta z profesjonalnych do tego narzędzi oraz zespołu.

Babylovedecor.pl - przykład dobrze wykonanego sklepu

Babylovedecor.pl jako przykład poprawnie wykonanego sklepu internetowego, zachęcującego klienta do zakupu.
Czy Twój sklep internetowy jest dostosowany pod urządzenia mobilne?
To najważniejsza sprawa! Rzeczą, która jest bardzo zaniedbywana przez klientów, a o czym często wspominamy na blogu jest tak, iż 70% klientów przegląda ofertę sklepu oraz jego produkty poprzez telefon komórkowy.

Co z tego, że wydasz dziesiątki tysięcy rocznie na kampanie reklamowe, kiedy to klient po 10 sekundach wyjdzie z Twojego sklepu, gdyż będzie sfrustrowany tym, iż wszystko jest rozsypane?

Zle wykonany sklep

Przykład źle zaprojektowanego sklepu internetowego. Z pewnością klient nie będize zachęcony przeglądać dalej oferty oraz produktów.
Czy w sklepie stosujesz efektywne kampanie reklamowe i czy wykorzystujesz bazę klientów zapisanych do Newslettera?
Często kampanie reklamowe są budowane pod konkretny model produktu, danej marki – przez co konwersja jest wyższa.
Przykładem jest np. „Kamera MANTA MM9359” – jeżeli ktoś pozycjonuje sklep pod konkretne modele, ma większe szanse na sukces. Bardzo wysokie prawdopodobieństwo zakupu wynika z tego, klient już jest zdecydowany na dany model i szuka tylko miejsca, gdzie może dokonać zakupu.

Zwykle jednak klient nie kupuje często za pierwszym razem.
Niestety, zanim klient podejmie decyzje, często przegląda strony oraz oferty. Mija tydzień, dwa – i dopiero wtedy decyduje się na dany model (może czeka na przypływ gotówki?).

Bardzo ważne jest, aby w sklepie internetowym zrobić mechanizm zapisu do newslettera. Będziemy mogli wtedy w legalny i prosty sposób wysyłać oferty sprzedażowe do osób, które są potencjalnie zainteresowane Twoimi produktami lub usługami.
Czy wychodzisz do twoich klientów z nową ofertą?
Najtańszym sposobem pozyskania klienta jest reklama do Twoich aktualnych klientów. Jeżeli klient kupił raz, jest wysokie prawdopodobieństwo, że kupi kolejny.

Zadbaj o swojego klienta i postaraj się zbudować dla niego korzystną ofertę. Przykładowo, jeżeli prowadzisz sklep z meblami, wyciągnij listę klientów, którzy kupili u Ciebie stolik i zaoferuj im krzesła z tej samej kolekcji z rabatem 5%.
Czy masz integracje z partnerami, takimi jak – zamawianie kuriera, płatności online?
zamawianie kuriera, płatności online, dotpay

Bez automatyzacji nie ma szans na zbudowanie dużej firmy. Czy Twój aktualny sklep ma integrację z systemami płatności, takimi jak: Dotpay, Przelewy24, Bluecash?

Czy Twój sklep, po opłaceniu przez klienta zamówienia generuje list przewozowy? Czy generuje Ci automatyczny formularz zwrotu?

To wszystko zaoszczędzi Twój czas i pozwoli skalować Twój biznes. Wraz ze wzrostem zamówień, nie będziesz musiał siedzieć godzinami i generować, a później drukować setek listów przewozowych.
Czy Twój sklep internetowy posiada Chat online
Czy masz wdrożony mechanizm chatu? Czy klient „czuje”, że może zapytać o ofertę u Ciebie w sklepie? Poniżej przedstawiamy, jak poprawie powinno to być skonfigurowane.

Live chat online
Przykład poprawnej implementacji Live Chat w Twoim sklepie
Czy sprawdzasz, kto porzucił koszyk (dodał produkty do koszyka, ale nie sfinalizował transakcji) i co z tym robisz?
Pixel Facebooka - implementacja

Media społecznościowe dają ogromne możliwości. Zleć stworzenie sklepu internetowego tak, abyś miał zainstalowany Pixel Facebooka.
Co najmniej 4 poprawnie zdefiniowane konwersje oraz zdarzenia dają Ci dużą przewagę nad konkurencją:

a) Klient przeglądał kategorię X – umożliwi Ci to tanie wyświetlanie reklam dla klienta oraz proponowanie mu produktów tylko z danej kategorii,
b) Klient przeglądał produkt Y – proponuj przez najbliższe 30 dni klientowi produkt, który oglądał w Twoim sklepie,
c) Klient dodał produkt do koszyka w sklepie – jeżeli klient nie dokonał zakupu, a tylko dodał produkty do koszyka w Twoim sklepie – wyświetlaj klientowi informację o możliwości dokończenia zakupu np. z rabatem 5%,
d) Klient dokonał zakupu – zaproponuj klientowi rabat na nowe zamówienie (rabat dla stałego klienta). Możesz również poprosić o opinię – to bardzo cenne, pamiętaj, masz konkurencję – każda opinia pozytywna na Twój temat daje Ci przewagę!

Re-marketing we własnym sklepie internetowym jest jedną z najpotężniejszych narzędzi i daje ogromną przewagę względem sprzedających tylko na Allegro!
Dedykowane oprogramowanie - Wiseweb - Mateusz
Mateusz Nowak, Software Architect & CEO

Programista PHP oraz Java z ponad 8 letnim doświadczeniem

W swojej karierze realizował projekty dla firm w Polsce oraz za granicą. Współpracował w zakresie tworzenia systemów e-commerce dla niemieckiej firmy organizyjącej targi ogólnoświatowe, czy pracował jako solution architect tworząc aplikacje rządowe dla klienta z Wielkiej Brytanii.

Główne tematy zainteresowań to architektura aplikacji, szukanie integracji systemów 3rd party oraz budowanie niestandardowych interfejsów API.

Dziękujemy, że nas odwiedźiłeś/aś i poświęciłeś trochę swojego czasu na nasz blog ;-)
W razie jakichkolwiek pytań skontaktuj się z nami