Switch to English switch to english
Skontaktuj się +48 660 043 353 biuro@wiseweb.pl
lub skontaktuj się poprzez formularz na stronie

Wiseweb- od lat tworzymy oprogramowania dedykowane dla firm

Google Analitycs E-commerce- jak zintegrować do sklepu internetowego?

Wiele osób prowadząc e-commerce, nie korzysta z Google Analytics. Część korzysta, lecz w niewystarczającym stopniu, dającym mu pełne rozeznanie, co należy poprawić, aby sprzedaż w sklepie się poprawiła.

Informacje, które dostarczają nam sami klienci są dla nas bardzo cenne i powinniśmy wyciągać z nich wniosku regularnie i okresowo.
Czym jest Google Analytics
Google Analytics to wspaniałe narzędzie, które pozwala nam monitorować ruch na stronie oraz kategoryzować go według danych demograficznych, itp.
Jest ono dobrze znane wszystkim, nie tylko programistom.

Czasami nazwisko i adres to za mało, by przeprowadzić kampanię reklamową, która trafi w naszą grupę docelową.
Google e-commerce
Z pomocą przychodzi nam E-commerce, które jest częścią Google Analytics. Dzięki niemu dowiesz się: - ile czasu zajęło klientowi, podjęcie decyzji o zakupie naszego produktu,
- jakie produkty sprzedają się najlepiej,
- w jakim wieku są Twoi klienci i czy częściej statystycznie dany towar kupuje mężczyzna czy kobieta,
- skąd przychodzą do nas nasi klienci - czy to z Google, Facebooka, a może z bloga?

Interpretacja tych danych może dać nam wiele przydatnych informacji. Jeżeli klient spędza za dużo czasu na zakupach to może to oznaczać, że strona jest niewystarczająco przejrzysta. Jeżeli mamy małą ilość wejść z google to może to oznaczać, że nasza witryna jest źle wypozycjonowana, lub frazy nie konwertują potencjalnych użytkowników - klienci wchodzący z Google wcale nie chcą kupić, lecz np. dowiedzieć się czegoś na temat usługi, produktu.

Jak można w prosty sposób zintegrować Google Analytics E-commerce
Przykładowa implementacja kodu:
Na sam początek musimy rozszerzyć działanie naszego Google Analytics.
Robimy to za pomocą komendy ga('require', 'ecommerce'). Musimy wstawić ją po wywołaniu podstawowego kodu Google Analytics.

Możemy teraz utworzyć przykładową transakcję:

ga('ecommerce:addTransaction', {
  'id': '1234',                     // ID transakcji. Niezbędne do identyfikacji naszego zamówienia - tutaj np. podajemy nr zamówienia z naszego systemu/sklepu
  'affiliation': 'Acme Clothing',   // Nazwa sklepu / kampanii. Pomaga nam zachować porządek i grupować zamówienia, zapytania, itp
  'revenue': '11.99',               // Wartość zamówienia
  'shipping': '5',                  // Koszt dostawy
  'tax': '1.29'                     // Podatek
});


Następnie za pomocą komendy: ga('ecommerce:send') wysyłamy wszystkie dane do Google-a.
Co możemy zaoferować
Dziękujemy, że nas odwiedźiłeś/aś.
W razie jakichkolwiek pytań skontaktuj się z nami