Switch to English switch to english
Skontaktuj się +48 660 043 353 biuro@wiseweb.pl
lub skontaktuj się poprzez formularz na stronie

Wiseweb- od lat tworzymy oprogramowania dedykowane dla firm

Rodzaje systemów CRM

Zadaniem systemów CRM jest ułatwienie nam codziennej pracy. Ich zadaniem jest sprawne zarządzanie bazami danych w celu efektywnego przetwarzania i wykorzystywania informacji w nich zawartych. Dość często mówi się o systemach CRM jednakże nie tak często wiemy jak one się dzielą i jakie zadania spełniają ich poszczególne rodzaje. W dzisiejszym blogu poruszymy ten temat dlatego zapraszamy do lektury!
W szeroko pojętym zagadnieniu systemów CRM wyróżniamy ich 3 rodzaje: operacyjny, analityczny oraz kontaktowy.
Czym są systemy CRM
Systemy CRM w wersji operacyjnej w swojej funkcjonalności są bardzo podobne do ERP. Wśród typowych funkcji jakie oferują znajdziemy obsługę klienta, zarządzanie zamówieniami, fakturowanie oraz automatyzację jak i sprawne zarządzanie marketingiem. Nie zapominajmy o ich szerokich możliwościach integracji między sobą jak i z funkcjami finansowymi oraz dotyczącymi zasobów ludzkich systemu ERP. Jeżeli już wiemy jakie zadanie spełniają systemy typu operacyjnego nie stanowi to problemu aby przedstawić gdzie są one wykorzystywane. Najczęściej stosowane są w takich działach jak: sprzedaż, serwis, marketing oraz call center.
Model analityczny
Kolejnym rodzajem systemów CRM jest model analityczny. To on przechowuje, przechwytuje, przetwarza i interpretuje dane o klientach, tworząc z nich raporty. Dane z których korzysta system są pozyskiwane z różnych źródeł czyli tak zwanych hurtowni danych. Następnym procesem jest ich przetwarzanie przez różnego rodzaju analizy statystyczne, których wyniki pomagają zrozumieć potrzeby i zachowania klientów. Podstawową wartością jest tej aplikacji jest zdolność personalizacji analiz pod kątem korzystającego z niej użytkownika. Analityczne systemy CRM to przede wszystkim identyfikacja, równoważenie potrzeb i możliwości, oszacowanie ryzyka oraz koszty związane z istniejącymi i potencjalnymi klientami w celu osiągnięcia maksymalnych korzyści. Do podstawowych działań możemy zaliczyć segmentacje klientów, kierowanie kampaniami, opieka nad klientami jak i analiza sprzedaży.
Model kontaktowy
Ostatnim z przedstawianych we wpisie systemów jest tak zwany kontaktowy lub inaczej kooperacyjny czy też interakcyjny. Jest on centrum komunikacyjnym łączącym w sobie kontakty z klientami, dostawcami oraz partnerami biznesowymi. Do środków stosowanych w komunikacji zaliczamy telefon, SMS, WEB e-mail, faks, aplikacje głowowe a nawet pocztę tradycyjną. Jego zastosowanie to głównie takie działy jak: serwis (w tym pomoc techniczna), sprzedaży oraz marketing.

Zestawienie w całość wszystkich trzech powyższych rodzajów systemów CRM daje nam jeden zintegrowany system o ogromnych możliwościach. Łączy on w sobie wszystkie funkcjonalności przez co zapewnia kompleksową realizację potrzeb firmy. Taka realizacja potrzeb jest bardzo efektywna w zakresie kreowania pozytywnych kontaktów z klientami. Należy pamiętać, że każdy system CRM powinien być szyty na miarę potrzeb danej firmy i być dopasowany do branży w jakiej dana firma funkcjonuje.
Co możemy zaoferować
Dziękujemy, że nas odwiedźiłeś/aś.
W razie jakichkolwiek pytań skontaktuj się z nami